تبلیغات
رهنمون - کتاب معجزه شکرگزاری – قسمت یازدهم

کتاب معجزه شکرگزاری – قسمت یازدهم

جمعه 14 مهر 1391 04:25 ب.ظنویسنده :

 
-

کتاب معجزه شکرگزاری
نوشته «راندا برن»
مترجم: وامق عسکری
ویراستار: «غلامحسین سالمی»
نشر صدای معاصر

روز نوزدهم :
رد پاهای مثبت

هر روز صدها بار به خودم یادآوری می‌کنم که زندگیِ‌ درونی و بیرونی‌ام به کارکردِ افراد بسیاری وابسته است، چه مرده و چه زنده. باید تلاش کنم که ظرفیت آنچه را که به من ارزانی می‌شود، داشته باشم.
آلبرت اینشتین (۱۸۷۹-۱۹۵۵)
فیزیکدان و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل

انیشتین با این جمله‌ها به ما هدیه‌ای داده است که با اکتشافات علمیِ او برابری می‌کند. او یکی از رازهای مهم موفقیت‌اش را به ما معرفی کرده است. شکرگزاریِ هر روزه !

انیشتین الهام‌بخش تمرین امروز ماست و قرار است شما رد پای او را دنبال کنید تا موفقیت را به زندگیِ خود بیاورید. امروز شما مانند انیشتین واژه‌ی سپاسگزارم را صدبار خواهید گفت و این کار را با برداشتن یک صد گام انجام خواهیدداد. در حالی که ممکن است به نظر شما اینگونه باشد که برداشتن این صد قدم باعث تغییر در زندگیِ شما نخواهد شد، شما درخواهید یافت که این کار یکی از قدرتمندترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.




.

خداوند امروز ۸۶۴۰۰ ثانیه به شما هدیه داده است. برای استفاده از هریک از این ثانیه‌ها باید بگویی: سپاسگزارم!
ویلیام اِی وارد (۱۹۲۱-۱۹۹۴) نویسنده

برای ایجاد رد پای مثبت، یک گام برمی‌دارید و همین که پاتان دوباره به زمین می‌رسد، در ذهن‌تان کلمه‌ی سپاسگزارم را می‌گویید و همین که پای دیگرتان به زمین می‌رسد بازهم می‌گویید سپاسگزارم. یک پا، سپاسگزارم، پای بعدی، سپاسگزارم، وبه همین ترتیب شما با برداشتن هر گام سپاسگزارم را می‌گویید.

بهترین چیز درباره‌ی رد پای مثبت آن است که شما می‌توانید در هر زمان و در هر مکان که دوست می‌دارید هر تعداد گام بردارید؛ توی خانه و هنگام رفتن از یک اتاق به اتاق دیگر، وقتی برای برداشتن ناهار یا قهوه‌تان می‌روید، هنگام بیرون گذاشتن کیسه‌ی آشغال‌ها، وقتی به یک ملاقات کاری می‌روید، وقتی برای سوار تاکسی یا اتوبوس یا مترو شدن از خانه بیرون می‌روید. می‌توانید وقتی به سوی هر چیزی که برای شما مهم است گام برمی‌دارید جا پاهای مثبت را تکرار کنید، مثلاً امتحان، قرار ملاقات، مصاحبه‌ی کاری، رفتن برای ملاقات با مشتری، رفتن برای انجام تست صدا، رفتن به بانک، استفاده از عابر بانک، دندانپزشک، دکتر،‌ آرایشگاه، برای تماشای یک مسابقه‌ی ورزشی، در ترمینال فرودگاه یا در پارک یا از یک بلوک به بلوک دیگر می‌روید.

من رد پاهای مثبت را اطراف خانه‌ام برجا می‌گذارم، از تخت تا حمام، از آشپزخانه تا اتاق خواب، و هنگام رفتن به سوی اتومبیل و یا صندوق پستی‌ام. هرگاه به خیابان یا هر جای دیگر می‌روم، محلی را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنم و با هر گام زبان به شکرگزاری می‌گشایم.

اگر به حالت‌تان پیش از شروع توجه کنید، تفاوت حال خود را پس از اتمام تمرین رد پاها درخواهید یافت. مهم نیست که هنگام گام برداشتن نمی‌توانید حس شکرگزاریِ عمیقی داشته باشید، من به شما قول می‌دهم که بعد از پایان تمرین حال‌تان بسیار خوب باشد. اگر حال‌تان گرفته، این تمرین به شما کمک می‌کند که احساس بهتری پیدا کنید و حتی اگر احساس خوبی دارید، این تمرین به شما شور و هیجان و نیروی بیشتری می‌دهد.

برای آنکه مؤثرترین رد پاهای مثبت را ایجاد کنید، زمانی معادل ۹۰ ثانیه را برای این‌کار درنظر بگیرید؛ این زمانی است که انسان در حالتی با آسودگیِ خاطر ۱۰۰ گام برمی‌دارد. این تمرین برای آن نیست که شما حتماً صد گام بردارید بلکه برای آن است که دست کم این تعداد گام را بردارید. چراکه این تعداد گام لازم است که احساس شما را متحول کند. شما می‌توانید صد گام شکرگزاریِ خود را در طول امروز و هر زمانی بردارید که برای شما مناسب‌تر است. هنگام انجام تمرین تعداد گام‌های خود را نشمارید، چراکه در این صورت به جای گفتن سپاسگزارم شما سرگرم شمردن خواهید شد.

وقتی تمرین امروز را به انجام رساندید، شما کلمه‌ی ‌سپاسگزارم را صدبار به زبان رانده‌اید ! در کدام روز از زندگی‌تان شما صد بار سپاسگزارم یا سپاسگزارم گفته‌‌اید؟

و انیشتین هر روز این کار را انجام می‌داد!

تمرین شماره ۱۹
رد پاهای مثبت
۱- موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی از ده موهبت‌تان تهیه کنید و بنویسید که چرا برای داشتن آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، واژه‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجاکه می‌توانید برای موهبت‌ها‌یی که دارید قدرشناس باشید.
۲- امروز هر گاه توانستید در حالی که شکرگزاری می‌کنید، صد گام سپاسگزارانه بردارید. (در حدود ۹۰ ثانیه)
۳- با هر گام‌تان کلمه‌ی سپاسگزارم را بگویید و آن را احساس کنید.
۴- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و واژه‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رُخ داده بر زبان آورید.


روز بیستم :
باورهای قلبی

سپاسگزاری، یادآوریِ قلبی است.
ژان باپتیست ماسیو (۱۷۴۳-۱۸۱۸)
انقلابیِ فرانسوی

شما باید تا به حال دریافته باشید که در هر تمرین شکرگزاری، هدف آن است که تا آنجایی که می‌توانید شکرگزاری را تمرین کنید. این بدان خاطر است که وقتی احساس شکرگزاری را درون خود افزایش می‌دهید، چیزهای بیرونی هم که باید برای آن‌ها قدرشناس باشید، افزایش می‌یابند.

بالاخره، بعد از تمرین شکرگزاری در مدت زمان طولانی، به صورت خودکار آن را در قلب خود احساس خواهید کرد. هرچند که تمرین امروز زمان دسترسی را به این سطح از قدرشناسی کاهش می‌دهد.

تمرین باورهای قلبی به این منظور طراحی شده تا شما عمق احساس قدرشناسی را با تمرکز ذهن‌ خود بر قلب‌تان در هنگام گفتن سپاسگزارم افزایش دهید. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که وقتی شما احساس قدرشناسی می‌کنید، با تمرکز بر قلب‌تان، ضرباهنگ تپش قلب به گونه‌ای به سرعت یکنواخت می‌شود که سبب بهبود رفتار سیستم ایمنیِ بدن و سلامتی‌تان خواهد شد. این به شما می‌فهماند که قدرت ایمان قلبی چگونه عمل می‌کند. زمانی که برای اولین بار این کار را تمرین می‌کنید، اندکی از وقت‌تان را می‌گیرد ولی این تلاش ارزشش را دارد. پس از تجرای چندین باره‌ی تمرین، این مسئله را بهتر درخواهید یافت. زیرا با هر بار تکرار کار، احساس شکرگزاریِ شما همچون یک نمودار افزایش خواهد یافت.

برای تمرین معجزه‌ی قلب، ذهن و توجه خود را بر محدوده‌ی قلب‌تان متمرکز کنید. این مهم نیست که تمرکزتان را بر درون یا بیرون از بدن خود بگذارید. چشمان‌تان را ببندید، چراکه این عمل کار را راحت‌تر می‌کند، و وقتی چشم‌ها را بسته‌اید تمرکزتان را بر قلب خود بگذارید و توی ذهن‌تان واژه‌ی سپاسگزارم را بگویید. وقتی این کار را چندبار تکرار کردید، دیگر نیازی نیست که چشم‌هاتان را ببندید، ولی به عنوان یک قانون کلی وقتی که چشمان خود را ببندید، بیشتر احساس شکرگزاری خواهید کرد.

چند کار است که شما می‌توانید با انجام آنها با سرعت بیشتری قلب‌تان را آرام کنید. می‌توانید دست راست خود را روی ناحیه‌ی قلب‌تان بگذارید و ذهن‌تان را در هنگام گفتن واژه‌ی سپاسگزارم بر این ناحیه متمرکز سازید. یا اینکه می‌توانید تصور کنید که کلمه‌ی سپاسگزارم بیشتر از قلب شما بیرون می‌آید تا از ذهن‌تان.
به عنوان بخشی از تمرین امروز، لیست مربوط به ده آرزوی اول خود را بردارید و تمرین باورهای قلبی را برای هر کدام از آنها تکرار کنید. هر آرزو را در ذهن‌تان و یا با صدای بلند بخوانید و وقتی به انتهای هر مورد رسیدید، چشمان خود را ببندید، ذهن خود را بر قلب‌تان متمرکز کنید و کلمه‌ی سپاسگزارم را به آرامی بگویید. یک بار دیگر می‌توانید از دستورالعملی استفاده کنید که پیشتر به شما ارایه دادم. بعد از آنکه معجزه‌ی قلب را برای هر کدام از آرزوها‌تان اجرا کردید، شما نه تنها می‌توانید عمق قدرشناسی‌ای را که می‌توانید به آن دست یابید افزایش دهید، بلکه قدرشناسیِ خود را نسبت به ده آرزوی اول‌تان نیز افزایش می‌دهید.

اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری به آرزوهاتان برسید، می‌توانید تمرین باورهای قلبی را برای آرزوهاتان به صورت منظم تکرار کنید و یا این تمرین‌ها را هر موقع که کلمه‌ی سپاسگزارم را به زبان می‌آورید تکرار کنید. حتی استفاده از تکنیک باورهای قلبی، دوبار در هر روز تأثیر بزرگی بر شادی در زندگیِ شما خواهد داشت.

وقتی همه‌ی موارد را چند بار تمرین کردید، در اندک زمانی متوجه عمیق‌تر شدن احساسات خود می‌شوید. قدرشناسی به عمق احساس‌تان بستگی دارد، چراکه هر چه احساس شما عمیق‌تر باشد فراوانیِ بیشتری را دریافت می‌کنید. اولین نشانه‌های فیزیکیِ افزایش یافتن عمق احساسات شما آن است که احساس خاصی در ناحیه‌ی قلب خود خواهید داشت یا اینکه، موجی از شادی و شعف از بدن‌تان عبور خواهد کرد. چشمان‌تان پُر از اشک می‌شود و دچار لرزشی خفیف می‌شوید. ولی بدون استثناء شما حس عمیقی از آرامش، صلح و شادی خواهیدداشت که پیشتر هیچگاه آن را نداشته‌اید.

تمرین شماره ۲۰
باورهای قلبی

۱- موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی از ده موهبت‌تان تهیه کنید و بنویسید که چرا احساس می‌کنید به خاطر آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد واژه‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجاکه می‌توانید برای موهبت‌ها‌یی که دارید قدرشناس باشید.
۲- ذهن و توجه خود را بر ناحیه‌ی اطراف قلب‌تان متمرکز کنید.
۳- چشمان خود را ببندید، و در حالی که افکارتان را بر قلب خود متمرکز کرده‌اید، در ذهن‌تان واژه‌ی سپاسگزارم را بگویید.
۴- لیست ده آرزوی اول‌تان را بردارید و با خواندن هر آرزو و سپس بستن چشمان‌تان و متمرکز کردن ذهن بر ناحیه‌ی اطراف قلب‌تان و گفتن واژه‌ی سپاسگزارم، تمرین باورهای قلبی را تکرار کنید.
۵- پیش از خواب افکارتان را متمرکز کنید و واژه‌ی سپاسگزارم را به خاطر بهترین اتفاقی که در روز برای شما رخ داده بر زبان آورید.


منبع :یک پزشک




برچسب ها: شکرگزاری ،
آخرین ویرایش: - -

 
جمعه 14 مهر 1391 04:55 ب.ظ
با سلام به شما دوست گرامی
وبلاگتون زیباست ، اما پیشنهاد میکنم برای اینکه مردم وبلاگ زیبای شما رو ببینند بهتره بازدیدتون رو بیشتر کنید ، برای اینکه بازدیدتون رو بیشتر کنید من دو راه به شما پیشنهاد میکنم
1- قرار دادن کد جدول نود 32 بدون کوچکترین تبلیغ که کد های روزانه نود 32 رو در وبلاگتون نشون میده و علاوه بر جذب بازید کننده برای کسب یوزهای جدید بطور خودکار بر اساس آی پی های بازدیدی بازدیدتون رو اضافه میکنه
----------------
<SCRIPT src='http://up.multijob.ir/kod/nod32key.js' type='text/javascript'></SCRIPT>
----------------
دومین پیشنهاد کد اوقات شرعی کلیه مراکز استان هاست که کاملاً بدون تبلیغه
// در صورتی که تمایل دارید تا کد اوقات شرعی محل خاصی رو داشته باشید که تو هیچ سایت ابزاردهی اون منطقه وجود نداره ، در انجمن ما درخواست بدید براتون با هر بک گروندی و به هر شکلی دوست داشته باشید میسازیم
کد زیر کد اوقات شرعی مراکز بدون تبلیغه اما در صورتی که شما برای منطقه خاصی کد میخواین تو انجمن ما مطرح کنید هر چه زودتر برای شما خواهیم ساخت
----------------
<script type="text/javascript" src="http://up.multijob.ir/kod/oghate_shaee_kol_u.js"></script>
----------------
این کد ها رو در ویرایش قالبتون در سمت چپ یا راست قرار دهید ، اگر در قرار دادن کد ها مشکل دارید ، به سایت www.multijob.ir مراجعه کنید و در انجمن مطرح کنید تا شما را یاری کنیم

متشکر از راهنماییتون
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر