تبلیغات
رهنمون - به بهترین نحو مراقب سلامتی خود باشید

به بهترین نحو مراقب سلامتی خود باشید

سه شنبه 17 مرداد 1391 06:06 ق.ظنویسنده :

 
رمز خوشبختی داشتن ذهن سالم در بدن سالم است.
                                                                                روزولت

از لحاظ طول عمر و تندرستی ،ما دردرخشن ترین عصر تاریخ بشریت زندگ
 می کنیم.در مقایسه با هر زمان دیگری در گذشته،امروزه می توانیدزندگ
ی طولانی تروبهتری داشته باشید که تا سنین۸۰،۹۰ وحتی ۱۰۰ سالگی
در سلامت زندگی کنید واین بستگی بهتصمیم شما دارد،ابتداهدف گذاری
کنید که حداقل ۸۰ عمر کنید.سپس به عادات فعلی خود توجه کنید واز
خودتان بپرسید آیا روش فعلی زندگی تان شما را در سلامتی کامل به این
 سن می رساند؟برای یک زندگی طولانی،شاد و سالم سه کلید مهم وجود
 دارد.
اول وزن مناسب.کنترل وزن خود را هدف قرار دهید وسپس در طول زندگی تان سبک و قوی باقی بمانید.فرمول کاهش وزن این است:کمتر بخورید وبیشتر ورزش کنید.
دوم رژیم غذایی مناسب یعنی غذای بهتر و کم حجم تر.بیشتر از مواد پروتینی کم چربی،میوه جات و سبزیجات استفاده کنید.چیزهایی مانند دسر،نوشابه،شیرینی وهر چیز دیگری را که دارای شکر باشد از زندگی تان حذف کنید.از خوردن نمک اضافی ومحصولات غذایی با آرد سفید خودداری کنید.به جای سه وعده غذای مفصل،چهار یا پنج بار غذای مختصر بخورید.موقعی که عادات غذایی خود را کنترل کنید،تسلط بر سایر عادات زندگی تان آسان تر خواهد شد.

سوم،ورزش مناسب .ضروری است هر فته به مدت تقریبی ۲۰۰ دقیقه یا به طور متوسط ۳۰ دقیقه در روز،به ورزشی پر تحرک بپردازید.برای اینکار می توانیدسه الی پنج روز در هفته به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به سرعت راه بروید.اگر واقعل جدی باشید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید یا وسیله های لازم را تهیه ودر خانه حسابی ورزش کنید.

کلید سلامتی کامل وعمر  طولانی  این است که برای تندرستی دلخواه خود هدف گذاری کنید.باید برنامه ای تهیه وهر زوز بر طبق آن عمل کنید.پایبندی به این تعهد مستلزم داشتن تسلط وکنترل بر خود وایجاد انضباط فردی است که امری مشکل ولی پاداش آن فوق العاده است.
اگر هدف مالی شما این است که به سطحی بالاتر از یک میلیون دلار دست یابید.هدف تندرستی تان نیز بایدعمر طولانی باشد که بتواند به بهترین وجه از این ثروت استفاده کنید.

                                      تمرین عملی
یک عادت مشخص را که برای ارتقا تندرستی و انرژی تان به سطحی بالاتر ضروری است شناسایی کنید. شاید این باشد که خوردن دسر را کاملا حذف کنید.سپس این عمل را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید وبا اعمال انضباط فردی آن را بصورت یک عادت همیشگی در آورید.

آخرین ویرایش: سه شنبه 17 مرداد 1391 06:40 ق.ظ

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر